Εχεις θυρεοειδή; Έχει κιλά;

Θυρεοειδής. Ένας αδένας μικρός με μεγάλη σημασία στην υγεία και όπως έχω διαπιστώσει στα χρόνια, στην ψυχολογία μας.

Διαγνώστηκα με θυρεοειδή (Hashimoto) περίπου στα 23 μου χρόνια, πέρσι δηλαδή λολ. Έκτοτε κάθε πρωί πίνω ένα χαπάκι και παλέυω με την αδικαιολόγητη στις περισσότερες περιπτώσεις αυξομείωση των κιλών μου.

Το αποκορύφωμα της εξάντλησής μου στην αυξομείωση των κιλών ήταν πρόσφατη διατροφή από διατροφολόγο που με βοήθησε να χάσω 500 γραμμάρια σε 2 εβδομάδες τρώγοντας “τίποτα”.

Κι έτσι έβαλα τέλος στις διατροφές που δεν ταιριάζουν σε εμένα. Έψαξα το θέμα πολύ και βρήκα τροφές που έπειτα από λίγο διάστημα μπορώ να σας πω, ότι σε εμένα φαίνονται να ταιριάζουν.

Τροφές που με “φουσκώνουν” ή πειράζουν το θυρεοειδή και καλό είναι να αποφεύγω

Το λάχανο, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών. Τα αποφεύγω κι αν πραγματικά θέλω να φάω κάτι από αυτά φροντίζω να είναι σε μικρή ποσότητα και συνοδευόμενο από “ανάλαφρες τροφές” όπως αγγούρι, κοτόπουλο κλπ.

Η γλουτένη: Κι όμως. Το πρώτο πράγμα που παρατήρησα σταματώντας την γλουτένη ήταν πως ξυπνούσα εντελώς διαφορετική. Πλέον, δεν τρώω σχεδόν καθόλου, ίσως μόνο ένα κουλούρι θεσσαλονικής καμιά φορά την εβδομάδα. Υπάρχουν πολύ ωραία ψωμάκια του τοστ χωρίς γλουτένη σε βιολογικά καταστήματα και μακαρόνια χωρίς γλουτένη (είμαι μακαρονού τι να κάνουμε) (μου αρέσουν πολύ τα ζυμαρικά χωρίς γλουτένη της εταιρείας ΗΛΙΟΣ – not sponsored).

Η ζάχαρη: είμαι από “εκείνους” που δεν μου αρέσουν τα γλυκά και δεν πίνω αναψυκτικά από επιλογη γεύσης. Δεν μου αρέσουν βρε παιδί μου καχιόλου. Αν όμως είσαστε από τους “άλλους” τότε σόρι αλλά νομίζω πρέπει να τα κόψετε. Έχει βρεθεί ότι τα λιπαρά διαταράσσουν την ικανότητα του σώματος να απορροφήσει τη θυροξίνη. Τα λίπη μπορεί επίσης να επηρεάσουν την ικανότητα του θυρεοειδούς να παράγει ορμόνες. Γι’ αυτό καλό είναι να περιορίζεται η πρόσληψη των λιπαρών από πηγές όπως το βούτυρο, η μαγιονέζα, η μαργαρίνη και το παχύ κρέας. Από την άλλη ο υποθυρεοειδισμός επιβραδύνει το μεταβολισμό του σώματος. Αυτό σημαίνει ότι είναι εύκολο να βάλει κάποιος κιλά, αν δεν είναι προσεκτικός. Έτσι συστήνεται να περιορίζεται η πρόσληψη τροφίμων με περίσσεια ποσότητας ζάχαρης, επειδή πρόκειται για πολλές θερμίδες, ουσιαστικά χωρίς θρεπτικά συστατικά.

 

Ακόμη:

  • ψάρια (κυρίως ο βακαλάος)
  • θαλασσινά
  • λάχανο
  • μαρούλι
  • μουστάρδα
  • φασόλια
  • λιναρόσπορος
  • γλυκοπατάτες
  • φυστίκια
  • σόγια και τα προιόντα αυτής
  • φύκια
  • ιωδιούχο αλάτι (συνήθως συνίσταται μία ελάχιστη δόση των 50 μικρογραμμαρίων / ημέρα)

Αυτά που πρέπει να κοπούν:

  • καφές (το παλεύω)
  • αναψυκτικά τύπου cola
  • κάπνισμα

Αλκοόλ: Ναι. Πίνω. Όχι αλά εθισμό Ορέστη Μακρή αλλά όταν βγαίνω για κοκτέιλ μου αρέσει να πίνω 2-3-4. Αν σας έλεγα τι συστήνεται θα ήταν less is more.

Και τώρα τι τρώμε:

Τρώμε τα περισσότερα λαχανικά: όπως σπαράγγια, μαρούλια, παντζάρια, καρότα, σέλινο, αγκινάρες, σκόρδο, κρεμμύδια, κολοκυθάκια, αγγούρια.
Τρόφιμα που έχουν επεξεργαστεί ζύμωση: όπως ξινολάχανο, γιαούρτι, τουρσιά.
Κρέατα : όπως κοτόπουλο, γαλοπούλα, βοδινό, αρνί κτλ.
Φρούτα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη : όπως βερίκοκα, δαμάσκηνα, μήλα, ροδάκινα, αχλάδια, κεράσια, μούρα.
Καρύδα : όπως βούτυρο καρύδας, γάλα καρύδας, λάδι καρύδας.
Τσάι βοτάνων χωρίς καφεΐνη.
Ελιές και ελαιόλαδο.

Επίσης, το αγαπημένο δεκατιανό για τον δικό μου οργανισμό είναι 5 brazilian nuts.

Αυτά. Αν θέλετε τη γνώμη μου αυτή είναι. Γυμναστείτε, πιείτε παρα πολύ νερό, έχετε ισορροπία στη διατροφή σας και μην ξεχνάτε το χάπι σας.

#λευτεριάστακιλάτουHashimoto

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.